Chiara Ferragni este cea mai cunoscută influenceriţă din Italia. Aceasta trebuie să plătească o amendă de 1,075 milioane de euro, mai exact 1,18 milioane de dolari, pentru practici comerciale neloiale legate de vânzarea unei delicatese de Crăciun.
În urma acestei înșelătorii, AGCM a amendat producătorul italian de prăjituri Balocco cu 420 de milioane de euro.
Totodată, aceste sancţiuni provin dintr-o anchetă pe care autoritatea de reglementare italiană a anunţat-o în luna iunie.
Ei bine, este vorba despre un pandoro Balocco produs de Ferragni, care este o alternativă de Crăciun la panettone, produs ce a fost vândut în Italia la sfârşitul anului trecut, la un preţ de peste 9 euro bucata, în comparaţie cu mai puţin de 4 euro pentru un pandoro Balocco obişnuit.
În acest fel, AGCM a precizat că atât reclama, cât şi preţurile mai mari ale produsului de patiserie i-au indus în eroare pe consumatori.
Oamenii au crezut că, prin cumpărarea prăjiturii, ei contribuiau în mod direct la o organizaţie caritabilă pentru cercetarea cancerului osos la un spital din Torino. Totodată, cumpărătorii credeau că influenceriţa însăşi făcea donaţii.
Amintim că Balocco făcuse o plată unică de 50.000 de euro către spital cu câteva luni ca influenceriţa să lanseze produsul, astfel încât vânzările pentru acest produs nu au avut niciun efect asupra donaţiilor caritabile, a declarat autoritatea de reglementare italiană.