Ianuarie 26, 2021
Confortul unui echilibru hormonal. Medicul Veronica Cernelev știe formula magică
Dereglarea echilibrului hormonal aduce cu el o tonă de consecințe – impulsivitate, anxietate, nemulțumirea față de propria persoană, nervozitate. Toate pot fi evitate. Medicul endocrinolog de la clinica AMC, Veronica Cernelev, susține că formula care ne-ar face fericiți este 4C. Iată cum o explică doamna doctor, așa încât să fie pe înțelesul tuturor.

Aquarelle editorial

Împărtășește cu prietenii tăi

1 С - Soare - saturație cu vitamina D de la lumina soarelui. Da, vacanțele la soare sunt binvenite pentru a ne menține sănătatea. Recomandarea mea e să faceți măcar o dată analiza pentru a verifica nivelul Vitaminei D în organism, ținând cont de faptul că aceasta este răspândită în toate țesuturile corpului. Trebuie să ne asigurăm că indicele Vitaminei D nu este mai mic 60-80 ng / ml.

2 С – Somnul. După cum știți, în timpul somnului se produce hormonul melatonină, care la rândul lui, stimulează hormonul de creștere. Acesta din urmă este responsabil de reînnoirea țesuturilor, ceea ce presupune vom avea și o imunitate bună. În intervalul orelor 22.00 - 1.00 are loc eliberarea maximă de melatonină, importantă pentru sinteza hormonală. În schimb, insuficiența cronică a somnului generează eliberarea cortizonului. Astfel sunt explicate și stările de furie de dimineață și a impulsivității. Unii chiar s-au pomenit că li s-a spus ”te-ai trezit cu fața la cearșaf” sau ”ai început cu stângul”. În plus, cei care vor să slăbească, trebuie să știe că somnul insuficient va încetini procesul de ardere al grăsimilor. Pe lângă asta, odată cu eliberarea cortizonului, corpul elimină și insulină, ceea ce nu este tocmai bine. Prin urmare, este foarte important să aveți o disciplină atunci când vine vorba de somn. Ideal ar fi să vă puneți în pat până la ora 23 și să vă puteți permite să dormiți 7-8 ore. Trebuie să mai știți că exercițiile aerobice regulate contribuie la oxigenarea creierului și permit producerea hormonului de creștere.

3 С – Sexul. Da, sexul etse sursa unei comunități de hormoni: estrogen, testosteron, oxitocină și dopamină. Estrogenii sunt responsabili de inteligență, receptorii cărora se găsesc în creier. Acesta din urmă necesită nutriție cu grăsimi corecte care conțin Omega-3 (pește, ulei de măsline extra virgin, avocado, nuci). Estrogenii înseamnă feminitate. Aceștia sunt responsabili de hidratarea pielii și a mucoaselor. Pentru a nu suferi de insuficiență de estrogen, trebuie să avem grijă și să evităm boli precum cistita, artroza și artrita, osteoporoză, rezistanța la insulină, diabetul de tip 2. Un marker al deficitului de estrogen va fi mediul PH alcalin al vaginului. Această analiză va servi drept motiv pentru administrarea de FSH, estradiol.

Testosteronul - hormonul liderilor, este responsabil de libidou, dorință, forță musculară și calitate. Sarcopenia este un partener al deficitului de testosteron. Acesta din urmă poate fi suspectat de nevoia frecventă de a folosi toaleta noaptea. Încercați să vă numărați fanteziile sexuale, care vă trec prin minte, în decurs de 24 de ore. Dacă există mai mult de 5, nu ar trebui să vă faceți griji cu privire la nivelul de testosteron, dar dacă este mai mic de 5, trebuie să verificați nivelul acestuia în sânge.

Dopamina este un hormon al bucuriei și al râsului. Te-ai întrebat vreodată de ce râd copiii mult? Să știți că o fac intuiti, deși primesc o doză foarte mică în de dopamină. Râsul antrenează diafragma, ceea ce presupune și alimentarea cu oxigen. Aici e secretul. Exercițiile de respirație înseamnă saturarea corpului cu dopamină.      

Oxitocina este un hormon al fericirii care este eliberat în timpul alintării, alăptării și al sexului. Concluzia vieții: Îmbrățișează-i pe cei dragi mai des!

4 С – sportul, considerat un stimulent al testosteronului și al sintezei hormonului de creștere. Subțierea buzelor și ridurile pe față sunt indicii unui deficit al hormonului de creștere. Nu ar fi o noutate că sportul vă ajută să mențineți o greutate optimă, să tratați insomnia și să reglați testosteronul.

Acum știți ce factori contribuie la echilibrul hormonal. Nu vă rămâne decât să-I respectați și să vă bucurați de o viață fericită!



concurs
Știri recente
citeste și
SQL exec time = 0.83851146697998