Octombrie 15, 2025
UE a amendat brandurile de lux Gucci, Chloe și Loewe cu peste 157 de milioane de euro

Aquarelle editorial

Împărtășește cu prietenii tăi

Comisia Europeană a anunțat marți, 14 octombrie, că a amendat brandurile de lux Gucci, Chloe și Loewe cu o sumă totală de 157 de milioane de euro pentru fixarea prețurilor de revânzare, ceea ce încalcă regulile de concurență ale UE.

Investigația Comisiei Europene a constatat că aceste trei companii au limitat posibilitatea comercianților cu amănuntul independenți și terți, cu care colaborau, de a stabili propriile prețuri de vânzare cu amănuntul, atât online, cât și offline, pentru produsele Gucci, Chloe și Loewe, sub mărcile lor respective. Acest lucru este menționat într-o declarație a Comisiei Europene, relatează eurointegration.com.

În special, cele trei companii de modă au intervenit în strategiile comerciale ale distribuitorilor lor, impunându-le restricții precum cerința de a nu se abate de la: prețurile recomandate de vânzare cu amănuntul, reducerile maxime aplicabile, și perioadele specifice de reduceri.

În unele cazuri, cel puțin temporar, li s-a interzis, de asemenea, comercianților să ofere orice fel de reduceri.

Gucci, Chloe și Loewe au urmărit ca distribuitorii lor să aplice aceleași prețuri și condiții de vânzare ca și cele practicate de ei în propriile canale de vânzare directă.

Un astfel de comportament anticoncurențial duce la creșterea prețurilor și la reducerea opțiunilor pentru consumatori, se arată într-o declarație.

Amenda totală impusă celor trei companii a depășit 157 de milioane de euro.

„În Europa, toți consumatorii (...) merită beneficiul unei concurențe reale privind prețurile. Această decizie este un semnal puternic pentru industria modei și pentru alte sectoare că nu vom tolera astfel de practici în Europa, iar concurența loială și protecția consumatorului se aplică în mod egal tuturor”, a declarat vicepreședinta Comisiei Europene, Teresa Ribera.



citeste și
SQL exec time = 0.47770595550537