Ianuarie 26, 2024
Studiu: Peste jumatate dintre tinerii din Generatia Z isi doresc o relatie deschisa
Se pare ca Generatia Z nu este atat de interesata de conceptul de “suflet pereche”. Mai mult de jumatate dintre tinerii Generatiei Z vor o relatie deschisa, arata un studiu desfasurat de cercetatorii americani.

Aquarelle editorial

Împărtășește cu prietenii tăi

Conform unui studiu Ashley Madison, 59% dintre tinerii din Generatia Z isi doresc o relatie deschisa. Potrivit New York Post, prezentul studiu reflecta o atitudine mult mai degajata fata de constrangerile traditionale ale societatii. Generatia Z este cea care rupe barierele, fie ca este vorba despre eticheta de la locul de munca, fie ca este vorba despre relatii.

Relatiile deschise sunt percepute drept un mijloc de a satisface mai bine nevoile

65% dintre respondenti sunt de parere ca o relatie deschisa ofera, prin definitie, experiente sexuale si romantice cat mai complete. Astfel, presiunea resimtita intr-o relatie este eliminata. Mai mult decat atat, peste jumatate dintre tineri sustin ca un singur partener sexual nu poate raspunde tuturor nevoilor, scrie andreearaicu.ro

Un fapt si mai interesant este acela ca femeile au o atitudine foarte deschisa fata de acest concept: studiul releva ca femeile sunt de trei ori mai predispuse decat barbatii sa considere ca un singur partener nu poate indeplini toate nevoile emotionale.

Relatia deschisa nu reprezinta nicidecum un concept nou

Dr. Michele Leno explica pentru New York Post ca este vorba doar despre o schimbare de perspectiva in ceea ce priveste subiectul abordat. “Cu siguranta exista o noua perspectiva in ceea ce priveste modul in care abordam relatiile si ce inseamna sa fii intr-o relatie exclusiva. Relatiile deschise nu sunt nimic nou, desi dorinta noastra de a vorbi deschis despre ele este o tendinta destul de recenta.”

Astfel, Generatia Z pare mai dispusa sa discute si sa se angajeze in relatii deschise din mai multe motive. In primul rand, tinerii vad o relatie deschisa drept modalitatea ideala de a-si explora identitatea si dorintele.

Cum modeleaza retelele sociale comportamentul tinerilor

Social media joaca, de asemenea, un rol esential in ceea ce priveste comportamentul Generatiei Z. Tinerii au acces la perspective diferite, la relatii diferite de cele traditionale, astfel ca acestia devin mai deschisi, mai comunicativi si sunt obisnuiti cu schimbarea constanta. Viata este traita intr-un mod cat mai alert, iar tinerii se conecteaza cu cat mai multi oameni. „Retelele sociale normalizeaza intr-adevar genul de relatie care te implineste pe tine, indiferent de constructia acesteia. A fost cu adevarat eliberator pentru multi dintre membrii Generatiei Z sa-si vada curiozitatile, credintele si valorile reflectate”, concluzioneaza Dr. Leno.

Intalnind atat de multi oameni, este firesc ca tinerii sa se intrebe daca o singura persoana este cu adevarat tot ceea ce au nevoie. De asemenea, trebuie luat in considerare si conceptul de FOMO (Fear of Missing Out), care reflecta teama persoanelor ca nu traiesc suficient, ca nu au parte de tot ceea ce ar trebui. Presiunea este una enorma, mai ales atunci cand iti alegi partenerul de viata.

Cu toate acestea, tinerii vor mai putin continut explicit

In ciuda atitudinii deschise fata de non-monogamie, tinerii Gen Z vor mai putin continut explicit in tot ce consuma, de la filme, seriale, si pana la social media. Ei ar prefera sa priveasca, in schimb, reprezentari mult mai realiste ale relatiilor platonice, respectiv ale prieteniilor adevarate.



concurs
Știri recente
citeste și
SQL exec time = 0.42259240150452