August 01, 2022
Dieta despre care cercetătorii cred că ne-ar putea prelungi viața. Câtă carne ar trebui de mâncat
O dietă bogată în legume și fructe și un consum redus de carne ar putea salva 26 de milioane de vieți pe an. Oamenii de știință spun că această schimbare a obiceiurilor alimentare ar putea reduce numărul deceselor survenite în urma obezității, bolilor de inimă, accidentelor vasculare cerebrale și cancerului colorectal.

Aquarelle editorial

Împărtășește cu prietenii tăi

Cercetătorii de la Universitatea din Edinburgh estimează că oamenii consumă în medie pe zi 620 de calorii din produse de origine animală, cam cât două chiftele mari de hamburger de vită. Aceștia recomandă consumul zilnic a 350 de calorii ce provin din carne, lactate, pește - echivalentul unui piept de pui mai mare.

Mai mult, experții sunt de părere că o persoană ar trebui să încerce să consume 720 de calorii din fructe și legume. De exemplu, un măr, o banană și doi ardei au aproximativ 100 de calorii fiecare.



Aimen Sattar, unul dintre cercetătorii implicați în studiu, a declarat că analiza arată „beneficiile clare” de pe urma îmbunătățirii dietelor.

Se crede că un regim sărac în legume și fructe, un consum prea mare de sare și unul redus de cereale integrale, omega-3, nuci și semințe - reprezintă cauza a 11 milioane de decese pe an la nivel mondial din cauza unor afecțiuni precum bolile de inimă, accidentele vasculare cerebrale și cancerul colorectal.

Reducerea consumului de carne a fost, de asemenea, asociată cu evitarea unei morți premature.

Rezultatele, publicate în revista The Lancet Planetary Health, arată că trecerea la o dietă bazată mai mult pe legume și fructe ar putea preveni 2583 de decese premature la un milion de persoane până în 2060.

Potrivit acestei strategii, oamenii ar consuma 2.400 de calorii pe zi, dintre care 820 ar proveni din cereale integrale, cum sunt grâul și porumbul. Alte 720 ar proveni din fructe și legume, iar 350 din produse de origine animală, cum ar fi carnea de vită, pui și ouă. Restul caloriilor ar trebui să se regăsească în uleiuri și leguminoase, zahăr și rădăcini bogate în amidon, precum cartofii.

Sursa - peroz.ro



citeste și
SQL exec time = 0.76713490486145