Februarie 04, 2022
10 idei simple dar sănătoase de prânz la birou
Prânzul la birou e cea mai importantă masă pentru un angajat. Cele mai multe probleme legate de lipsa de concentrare și oboseala de după amiază apar din cauza mesei.

Aquarelle editorial

Împărtășește cu prietenii tăi

Toți ne dorim ca după masă să fim plini de energie, ca să ne terminăm task-urile importante din ziua de lucru. Acordăm prea puțină atenție mâncării și prea multă cafelei, în acest sens. O masă aleasă cu grijă, din ingrediente simple, cu gust și de calitate, e sățioasă și benefică pentru creier.

Cum se gândește un meniu de prânz la birou

În funcție de tipul de alimentație pe care l-ați adoptat, alegeți proteina. Ea trebuie să reprezinte un sfert din farfuria unui om care vrea să își mențină starea de sănătate. Dacă mâncați carne, optați pentru curcan, pui (fără piele) și pește, preponderent. Din când în când, carnea slabă de porc și de vită poate completa meniul. Pentru cei pasionați și care aveți răbdare, fructele de mare sunt o opțiune excelentă. Ouăle sau brânzeturile sunt și ele surse bune de proteine. Cine a ales vegetarianismul, își poate pregăti în avans proteina din humus, fasole, soia, linte, mazăre, nuci, tofu, ciuperci.

În completarea sfertului de farfurie de proteină, adăugați o sursă de carbohidrați complecși – principala sursă de energie a organismului. Se absorb lent, sațietatea e mai de lungă durată și ne oferă energie cu adevărat, nu ca cei simpli, care ne aruncă în oboseală odată cu repeziciunea cu care se absorb de către organism. Opțiuni: pâine integrală, cu semințe, lipii integrale, paste integrale, mămăligă, orez brun, cous cous etc.

10 idei de prânz la birou

  • Mușchi de porc slab cu salată de varză și cous cous sau grâu bulgur sau cu varză la cuptor și mămăligă;
  • Curcan tras la wok cu fasole păstăi și orez brun;
  • Salată din: mix salată, 1 mână de roșiuțe, 1 lingură de măsline, 1 felie de brânză telemea și 1 piept mic pui tăiat cubulețe sau felii șuncă curcan. Plus lipie din făină integrală;
  • Paste pomodoro cu parmezan ras și salată verde alături;
  • Rissoto cu creveți;
  • Frigărui de pui cu legume și orez brun (vă rog să îl încercați, ca să vedeți ce repede vă săturați din 1-2 linguri);
  • Cartofi natur cu păstrăv la cuptor, presărați cu pătrunjel și sosul preferat, homemade;
  • Lipie din făină integrală cu humus, mix de salate, sfeclă roșie, porumb;
  • Frigărui cu tofu și legume (ardei, ceapă, vinete, dovlecei) tăvălite prin tigaie, alături de crackers și sos din iaurt și ierburi aromatice;
  • Salată din quinoa cu ton, năut și fasole roșie;

Deci,se poate. Doar să acordați și mâncării aceeași importanță precum hainelor pe care le îmbrăcați, mașinii pe care o conduceți și device-urilor pe care vi le cumpărați. Corpul și creierul vostru merită tot atât de mult respect!



concurs
Știri recente
citeste și
SQL exec time = 0.96569275856018